Saturday, April 25, 2009

cendolll



hari sabtu yang lepas. bape hari bulan erk ? lupa laa. tapi
yang pasti last week laa. hahaha. :P
pada minggu yang lepas. aku, wawa, dan ekin.
saje je laa. nk lepak. dah lama tak jumpa kn ?
heh. wawa dah cuti lama. die baru sahaja abis dari matrik.
ekin pulak. saje je balik kot, haha.
dan aku pula. balik kerana bosan duduk digombak sana. hehe.

dalam pukul 5 macam tuh laa.
wawa datang ke rumah ku. mengambil ku.
selepas mengambil aku pergi mengambil ekin pula,

dalam kiteorang bincang bincang,
kteorang mengambil keputusan lepak dekat depan sekolah.
depan tuh sekolah dulu tuh ada jual gorang pisang,
lepak la kt situ. dapat la kteorang makan.
goreng pisang 3 henget jee. cukup la tuh.
masa tu pun nk tutup dahh. haihhh.

masa ptg tuh. sumpah gila terik yang teramat amat.
agak yee bila letak telur kt situ,
dah masak kot telur kt situ. hahaha.
dah meraban la plak. cehh.

dalam kteorang tgh duduk kt situ,
kteorang mcm teringin nak cendol taw.
ada laa kt sebelah gorang pisang tu
ada la jual cendol. kteorang pun pergi la sana.
tanya la ada lagi x cendol ? lalu die pun jawab laa.
cendol dah habis laa. kteorang dengan sedeyh ye x dpt
minum cendol. hmmm.

last last aku ng ekinbeli air jambu.
haha. first time dalam hidup minum air jambu.
mula mula ekin laa.

ekin ; teha, jum kita beli air jambu nak x ?
teha ; haa ? air jambu ? sedappp ke ? aku tak penah minum laa.
ekin ; sedap weyhh, aku dah pernah minum dah.
teha ; yela ok la. aku cuba.

sekali selepas beli jee. haha. sumpah rasa pelik gila
sumpah x sedap! rasa nak muntah jee.
tapi apakn daya. masa tu mmg dah x da air dahh.
air kelapa dah abis, cendol dah abis. hanya ada.
air jambu. haha. redah je la kn..

kali kedua aku minum air jambu tuh
aku tutup hidung. haha. tergelak wawa ng ekin.
mana x yee. tak sedap langsung.
tekak aku tak leh nk terima air tuh. haha.

dalam lepak lepak tuh.
xlama tuh nmpk laa dak laki sekolah dulu,
nampak laa hakim jawe, haiqal,
masa tuh dowg pun tgh lepak gak.
dowg lepak dengan kawan kawan dowg sahaja.
masa nampak tu pun dowg kt kedai cendol tu laa
kteowg lak dekat kedai gorang pisang.

dah habis mkn gorang pisang tuh,
jumpa la dowg ni kejap.
jap lagi cakap sombong lak.
mcm mcm la dibualkan.
haihh. tp masa tuh aku ng ekin je la
diam. wawa je cakap ng dowg, heh.

dalam 10 mnt je duk kt situ.
sebab kul 6, wawa nak gi amik adik die
kat sekolah agama. heh. dah abis tu
kteowg pun berangkat la pulang.
kejap je time tuh, macam bosan jee kt tempat tuh.
dengan tak ada air nak di beli, panas semua ada.

akhir cerita ; kiteorang nak cendol ! tapi tak ada, tu jee. haha







1 comments:

Mr Lee said...

Enjoy your blog.So kind.Good luck!
We hope that we will have the opportunity to make friends with you.
We invite you to come to our blog. You are welcome any time.

http://www.china-cutter.blogspot.com/